Klantervaringen staan bij Intratone aan de basis van innovatie

| Door Odette Koldewey

Moderne toegangscontrole in appartement gebouwen voor zowel de bewoners als de verhuurder. Gemak voor de bewoner en eenvoudig toegangsbeheer voor de verhuurder.

Dankzij de draadloze technologieën van Intratone zijn graafwerk en kabels niet nodig. De installatie van een intercom is in een paar uur gebeurd, zonder overlast. De opdrachtgever heeft volledige ontwerpvrijheid, want de bekende intercom naast de voordeur van een appartement is niet langer nodig. Bewoners openen de deur gewoon vanuit hun luie stoel. We spreken met Edwin van Reijsen van Intratone Benelux.

Wat zijn de trends?
‘In zowel renovatie- als nieuwbouwprojecten heeft een opdrachtgever behoefte aan optimale ontwerpvrijheid. Onze systemen sluiten daar op aan’, vertelt Edwin. ‘Dankzij de volledig draadloze toepassing en de bediening via smartphone zijn er geen ontsierende of beperkende ingrepen in het ontwerp nodig. Het systeem is bovendien ontworpen op optimaal gebruikersgemak. Bewoners kunnen toegang gewoon vanuit hun luie stoel regelen. Of, desgewenst, zelfs van afstand toegang verlenen of pakketbezorgers vragen de bestelling bij de buren af te geven.’

Edwin van Reijsen, Intratone Benelux

Als de bewoner geen smartphone heeft?
‘Voor mensen zonder smartphone is er de mogelijkheid de intercom via de vaste telefoon te bedienen. Koppeling is eenvoudig’, aldus Edwin. ‘Bewoners kunnen de intercom met de telefoon bedienen en bezoekers binnenlaten door op hekje of sterretje te drukken. Het gemak van de bewoners staat altijd centraal.’

Hebben klanten invloed op het ontwerp?
Edwin van Reijsen: ‘Wij hechten waarde aan de feedback van gebruikers. Dat zie je bijvoorbeeld terug bij de nieuwe versie van Intracode. Op basis van klantervaringen is deze al succesvolle intercom vernieuwd. De vormgeving heeft een upgrade gekregen (het oog wil ook wat) én er zijn functies verbeterd. De meest aansprekende visuele verbetering is het compacte digitale kleurendisplay. Echt mooi en alles zit erin. Het is niet alleen een intercom, het zorgt ook voor toegangscontrole. Bij het oude model moesten bewoners hun badge vlak naast het display houden om de deur te openen, met dit nieuwe model hoeft men de badge niet eens uit de zak te halen. Handig voor mensen die een rollator gebruiken én voor bewoners die hun handen vol hebben aan zware boodschappentassen.‘

Wat zijn de voordelen voor de verhuurder?
‘Naast gemak voor de bewoner, realiseren we ook kostenbesparingen’, vertelt Edwin. ‘De systemen bevatten geen mechanische onderdelen waardoor slijtage geen rol van betekenis heeft. Als iemand zijn of haar badge kwijtraakt, kunnen we deze eenvoudig realtime deactiveren. Zet dat af tegen de kosten van een kwijtgeraakte sleutel. Wettelijk gezien moeten in zo’n situatie de cilinders en dus alle sleutels worden vervangen. Draadloze oplossingen van Intratone geven zo optimale controle én zijn eenvoudig te beheren.’

Andere voordelen voor het toegangsbeheer bij de verhuurder?
‘Heb je even’, vraagt Edwin. ‘Nee, alle gekheid op stokje. Intratone is eenvoudig te installeren. Het is draadloos, dus is er geen dure en kwetsbare bekabeling nodig. De bewoners krijgen beveiligde badges die bij verlies eenvoudig te deactiveren zijn. Naast toegang voor bewoners is ook toegang voor zorgmedewerkers of schoonmaakpersoneel eenvoudig in te regelen met een badge waarmee op een bepaalde tijd het gebouw kan worden betreden. Belangrijk voor het toegangsbeheer is verder dat naamplaatjes, toegangscodes en het aanmaken van nieuwe badges in slechts enkele seconden is geregeld.’